Rosnąca ilość samochodów elektrycznych na drogach, rodzi nowe potrzeby na rynku. W Polsce kolejne hotele i lotniska decydują się na zakupienie dla swoich klientów stacji ładowania. Co sprawia, że decydują się na takie rozwiązanie? Jakie są jego zalety?
Stacje ładowania przy lotniskach i hotelach a przewaga konkurencyjna
Dla wielu właścicieli samochodów elektrycznych dostępność stacji ładowania na miejscu wylotu czy noclegu jest kwestią priorytetową. Często jest nawet ważniejsza od samej ceny usługi. Hotele i lotniska mogą więc budować przewagę konkurencyjną poprzez inwestowanie w stacje ładowania i promowanie się jako przyjazne dla właścicieli pojazdów elektrycznych.
Infrastruktura ładowarek w Polsce jest nadal niewystarczająca i wciąż niewiele lotnisk i hoteli oferuje je swoim gościom. Stale rosnąca liczba elektryków na drogach, zwłaszcza w większych miastach gdzie ludzie są coraz bardziej świadomi wpływu spalania CO2 na środowisko, jest więc świetną okazją do budowania lojalności i zaangażowania wśród zupełnie nowej kategorii klientów.
Dodatkowy przychód dzięki stacjom ładowania przy hotelach i lotniskach
Inwestycja w stacje ładowania przy hotelach i lotniskach może się bardzo szybko zwrócić poprzez generowanie dodatkowego przychodu. Może on przyjmować zarówno pośrednią, jak i bezpośrednią formę. W pośredniej formie może się objawiać na przykład jako zwiększona ilość klientów w hotelowej restauracji. Ładowarka postawiona w jej pobliżu, daje właścicielom pojazdów elektrycznych okazję do spędzenia czasu oczekiwania na naładowanie na dobrym obiedzie czy kolacji.
Bardziej bezpośrednią formą generowania dodatkowych wpływów pieniężnych, są opłaty za korzystanie ze stacji ładowania. Hotele i lotniska mogą ustalać różne stawki, które przykładowo mogą być inne dla gości niż dla osób z zewnątrz.
Stacje ładowania przy hotelach i lotniskach dla budowania świadomości marki
Coraz więcej konsumentów wymaga od świata biznesu reprezentowania i promowania określonych wartości. Klienci wyszukują tych wartości pośród przedsiębiorstw, z których usług chcą korzystać. Jest to więc idealny czas na stawianie stacji ładowania samochodów elektrycznych i budowanie świadomości marki wśród osób zaangażowanych społecznie i ekologicznie, nawet tych, którzy sami nie posiadają elektryków. Szczególnie ważne może się okazać promowanie tych wartości przez lotniska, których działalność produkuje bardzo duże ilości CO2, co może zniechęcać odpowiedzialnych środowiskowo klientów do latania.
Warto zatem zainwestować w stacje ładowania przy hotelu, jak i przy lotnisku. To właśnie teraz jest idealny moment na budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez zaspokojenie potrzeb właścicieli samochodów elektrycznych. Jest to też świetna propozycja dla zwiększenia pasywnych przychodów przedsiębiorstwa. Z tego też powodu każdego dnia zwiększa się zainteresowanie hoteli i lotnisk inwestycją w stacje ładowania. A Wy się już zdecydowaliście?